Enviat per: Escola Mata de Jonc | 06/03/2013

Les probabilitats de la loteria

“Certament, si exigíssim als canals de televisió que mostressin entrevistes de 30 segons amb cada un dels perdedors cada vegada que entrevistassin a un guanyador, els 100 milions de perdedors de l’últim sorteig necessitarien nou anys i mig de la seva atenció continuada només per veure’ls dir “Jo? Jo vaig perdre”. “Jo? Jo vaig perdre”. Ara, si veiessin nou anys i mig de televisió-sense dormir ni anar al bany-i veiessin pèrdua rera pèrdua, i després al final 30 segons de “I jo vaig guanyar”, la probabilitat que juguessin loteria seria molt petita”.

Vist al vídeo de Dan Gilbert a TED, via Jotdown.

Responses

  1. Es molt cert i interessant.

  2. Es bastant cert.

  3. És vera i moltes persones no ho miren des de aquest punt de vista.


Categories

