Enviat per: Escola Mata de Jonc | 23/01/2010

Errades en portada

Anticonceptiu postcoital, de CommonsA la portada de l’edició d’ahir (22 de gener de 2010) de La Razón hi havia una pífia matemàtica: deien que l’anticonceptiu postcoital havia augmentat les seves vendes en un 300 %.

Les dades:
– Octubre-desembre del 2008: 16 997 anticonceptius venuts.
– Octubre-desembre del 2009: 45 317 anticonceptius venuts.

Aquest és un exercici que solem fer a quart d’eso. Quin ha estat el creixement de la venda d’aquests anticonceptius?

(45 317 – 16 997)/16 997 x 100 = 167 %

O sigui, que arrodonint i tot, fa un 200 % i no un 300 %.

Veient la resta de la portada, no acab de veure clar si és un error matemàtic o més manipulació …

Via La caja debajo de la cama.

Advertisements

Responses

  1. Segur que van pensar que aproximadament 45/15=3 i tan tranquils!


Categories

%d bloggers like this: